Amerikanska tokigheter, del 1 i en never ending story

De här kära amerikanarna är ganska roliga i många hänseenden, och det är ju väldigt underhållande att som utomstående utböling komma hit och roa sig åt detta; att konstatera vad som är väldigt amerikanskt helt enkelt. Jag tror att vi flesta har en hel del fördomar om det här landet, så här ska vi se om jag kan infria några av dessa.
 
Kläder - Det finns säkerligen miljontals mer seriösa saker att diskutera här i världen än kläder, men jag lovar att de inte är lika roliga att håna amerikanarna för. När jag kom hit sa många amerikanare att man kunde se på folk som gick förbi om de var svenska eller inte beroende på klädseln. Här vet alla att svenskarna klär sig snyggt och amerikanarna erkänner villigt själva att de klär sig som slashasar, något som verkligen stämmer. För ett tag sedan var det till och med en av de amerikanska killarna här i huset som frågade mig och Kia om vi kunde hänga med honom för att köpa kläder och agera smakråd. Han ville se ut som "de svenska killarna". Haha, gulle.
Alla college-studenter går omkring i sweats, alltså mjukiskläder, precis hela tiden överallt. Mjukisbyxor och en tillhörande hoodie har precis alla på sig här. Något som dock är ganska kul är att skolans sammanhållning syns iom dessa slapparkläder eftersom precis alla alltid har på sig minst ett UMD-plagg (UMD = University of Minnesota Duluth), om inte både byxor, hoddie och t-shirt. Skulle mot förmodan ngt av klädesplaggen inte bära ett UMD-emblem så finns det istället en stor Wild-, Timberwolves- eller Twinslogga på. Så kärleken till hemstaden och ens universitet kan man ju inte klaga på direkt, vilket jag ändå måste berömma dem för!
 
Det är även vääldigt vanligt att tjejer går omkring i leggings och bara en tröja till eller något som inte täcker bakdelen. Det rimmar lite illa kan jag tycka:P 
De få gånger man ser tjejer i jeans är de i 110% av fallen utsmyckade med alldeles för mycket stenar och mönster på fickorna, ungefär som vi hade i högstadiet, haha. De är även alltid, och då menar jag ALLTID, i bootcut-modell. Killars jeans också, slim fit finns verkligen inte här.
 
Sedan har jag och Kia hittat en hel del andra roligheter när vi har varit ute på bus och äventyr. Här har jag försökt föreviga några av dessa:
 
Ett stycke bacon-drink hittades i Chicago. Tja, varför inte? :P
 
Hahaha okej, denna har inget med inlägget att göra, men jag var bara tvungen att ta med den när jag snubblade över den i bildmappen!
 
 
Vad är grejen med snowdays egentligen?? Missförstå mig rätt, det är hur mysigt som helst när de ställer in skolan och man får en hel dag med en massa extra tid att ta igen skolarbete man inte hunnit med och att kunna krypa upp i soffan, mysa och koll på ett par avsnitt Game of Thrones. Argument för dessa snödagar vi fått höra är tex att universitetet inte vill tvinga folk till skolan om de riskerar att hamna i någon olycka. För det är ju verkligen skolans fel om ngn hamnar i diket, inte själva föraren som kanske väljer att inte köra med vinterdäck (det är sjukt många amerikaner som kör utan vinterdäck, helt sick i denna delstat!) eller för att man kör oförsiktigt eller något sådant.. Nåväl, alla länder är väl bra på något, och i USA är man bra på att hitta på ursäkter för att behöva gå till skolan. 
 
Varför inte köpa lite funfetti liksom?:P 
 
Eller bara lite fluff? Det klarar man sig ju liksom inte utan?! 
 
Om man poppar popcorn vill man kanske inte ha någon vanlig tråkig smak som typ salt eller på sin höjd lite smörsak, nej nej, buffalo wing-smak ska det ju vara! Ooooonly in America,.
 
För att det inte ska bli en roman att läsa varje inlägg så stoppar jag nog där och återkommer senare med amerikanska knasigheter.
 
Ska lägga mig i sängen nu och kolla på det senaste The Big Bang Theory-avsnittet nu. Ååh, veckans höjdpunkt, haha. Är så trött att jag storknar.. Var uppe sent igår kväll och kollade på hockeyn, Wild vann sjunde och avgörande matchen i första slutspelsrundan mot Colorado igår. Sjukt jäkla kul och riktigt imponerande att "vi" lyckades slå ut Colorado som definitivt var favorittippade i den matchserien.
 
Imorn har jag inga lektioner, så jag tänkte faktiskt för en gångs skull sova ut. Sedan har jag bokat en frisörtid efter lunch, så det ska bli lite gött att komma iväg till frissan för första gången på sisådär ett halvår. 
 
På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0