The swedish invasion

Hej igen!
 
När jag satte mig på planet hit trodde jag att vi skulle bli typ två svenskar här borta i Duluth eftersom min kontakt på international office mejlat och sagt detta. Det blev inte riktigt så. Vi är totalt 10 helsköna svenskar här borta just nu och det är riktigt gött att ha lite blågula vänner att reflektera över amerikanska egenheter med. Utöver mig är det Kia, Cecilia, Mårten, Emma, Andrea, Kristoffer, Jesper, Robin och Rikard. 
 
Här är en bild på mig, Kia och Emma från hockeyn i fredags.
 
Innan jag åkte hit så tänkte jag att jag helst skulle vilja omge mig med så mycket amerikaner som möjligt för att komma in i skolan, språket  och samhället så bra som möjligt. Nu när jag är här och kan konstatera att mitt hus till stor del består av utbytesstudenter så känner jag mig ändå inte "besviken" på något sätt då jag nu snarare slirar på brittiska (tack för det Ellie och Anitha! haha) än amerikanska och för att man umgås med så pass mycket svenskar. Det är ett sådan riktigt trevlig och bra gäng jag har hamnat i, och jag är så tacksam för alla kvällar vi har suttit och halv garvat ihjäl oss över alla bravader vi tar oss till. Så visst, jag ska nog försöka hitta ngn klubb att ansluta mig till och därmed träffa lite mer amerikaner, men i övrigt är jag bara så glad för att vi har så kul här borta och att det händer så mycket hela tiden.
 
Det här möttes vi förresten av i Kias lägenhet när vi kom hit:
 
 
Det var en del svenska utbytesstudenter här förra terminen också, och en enligt våra kära brittiskor så var dessa personer ganska legendariska varför de signade en flagga innan de åkte. De berättade att de blev väldigt exalterade när de fick reda på att de skulle få svenska utbytesstudenter även denna termin. Så ja, som svensk känner man sig verkligen välkommen och Ellie har redan sagt att jag måste signa flaggan innan jag åker också. Trevliga traditioner. 
 
 
Igår kväll (tisdag) var vi förresten på bio och såg filmen "Her" med Joaquin Phoenix. Lite långdragen var den, men en ovanlig film och den var faktiskt väldigt häftig. 
 
 
Jag har tidigare morgonklasser i kriminologi varje dag förutom fredagar (då är jag ledig, tjooohoo!) så nu sitter jag i kafeterian och väntar på att det ska närma sig lunchtid  så min lunchdejt kommer förbi. Ska få lite skolarbete gjort, men jag kunde ju självklart inte hålla mig från att blogga lite också;)
 
På återseende! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0