Minneapolis.. Kan någon stoppa tiden?!

Hej allihopa!
 
Insåg att jag glömt berätta om vår roliga helg i Minneapolis där vi var helgen innan Chicago, måste alltså varit 12-13 april om jag inte är helt ute och cyklar.
 
Som sagt så var det jag, Kia, Robin och Rikard som hyrde bil och tuffade iväg ner till Minneapolis tidigt som tusan på lördagsmorgonen. Gissa vem som försov sig? 'host' Robin 'host'. Haha det är alltid någon av sjusovarna till killar som ska försova sig när vi ska någonstans. Nåväl, ingen störra fara skedd. Juste, Mårten hängde på också lite i sista sekund, himla kul! 
 
Vi kom ner till hotellet strax innan lunchtid (tog typ 2,5 h att köra) som låg mitt inne i city. Vi blev riktigt positivt överraskade över hotellet som var otroligt fint och låg grymt bra till eftersom det var så himla billigt. Man måste ju bara älska America ibland :)
 
Kia var så uppspelt över det fina hotellet att hon hoppade i sängen! Eller så var det jag som bad henne hoppa i sängen för att få till en rolig bild. Gissa själva, haha
 
 
 
Lördagen bjöd på baseball (Minnesota-laget Twins vann stort med 7-1!) och även lite pubbhäng med några andra Duluthare som var nere i stora staden. På kvällen gick vi ut och käkade på ett bryggeri där vi faktiskt även körde på lite ölprovning, det var himla kul! Dock vart inte Kia och jag några inbitna "ölare" sådär på en kvart, så vi beställde in en flaska vin istället. Och det var inget dumt val, för det var något av det godaste vita vinet jag någonsin druckit! Vi njöt av den fantastiska middagen och hade en allmänt fulländad kväll som slutade på en klubb som hette The Seville. Googla för att de vad det var för klubb, hahaha. Herregud alltså.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
På söndagen kom vi återigen iväg senare än vad vi tänkt oss (nämen, dags att nämna Robin igen?! haha). Men
 vad gör väl det när man har tre kompisar man kan skratta med tills magmusklerna gör bakut? Vi tog i alla fall bilen till IKEA och en vända på Mall of America innan det var dags för helgens stora höjdpunkt (enligt mig iaf!): hockeeeey! 
 
 
 
 
 
 
 
Sedan var det bara att sätta oss i vår lilla bil och tuffa tillbaka till Duluth. Det var en riktig dunderhelg som jag kommer skratta åt och minnas tills jag dör! Inte helt fel att ha gått på sin första NHL-match heller!
 
Ciao!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0