Back on track

Åh herregud. Vilken vecka det varit!

Den nya kursen började i måndags i förra veckan med föreläsning 9-5 måndag, tisdag och onsdag.. dock så hade jag lovat att jag skulle jobba i onsdags, så jag skippade föreläsningarna och tog bussen ut till schenker istället.. på kvällarna så var det bara att dra direkt från skola/jobb till nolleaktiviteterna och man stupade i säng alldeles för sent på natten.. I torsdags hade vi retorik (man får lite smått spykänsla varje gång man nämner ordet retorik här i örebro) och styrelsemöte på kvällen.. I fredags satt jag och Linda med projektet hela dagen å sen var det jobb på Frimis på kvällen. I Lördags spelade vi och nollorna vinbrännboll mot Corax och så vart det spelkväll hos Linda, om än en kort sådan för mig eftersom jag jobbade på Satin på kvällen. Och i söndags var det bara att kliva upp tidigt och ha faddermöte på dagen å sen jobba med projektet resten av kvällen.. Gaaah!

Men igår så presenterade i alla fall jag och Linda vårat projekt (ekonomisk analys av Odd Molly vilket verkar vara ett grymt välmående företag) och det kändes som att det gick väldigt bra. Vi var tre grupper som hade fått samma uppgift och vi presenterade efter varandra, vilket jag först tyckte kändes lite konstigt eftersom det blev så tjatigt för de som lyssnade.. Men vi hade utformat presentationerna så olika, så det blev rätt okej ändå till slut. Vår kära (?) retoriklärare var även där och lyssnade på oss och gav kritik efteråt, och till min stora förvåning snackade hon till 98% bara om de andra grupperna och hur de gjorde/kunde gjort annorlunda. Detta tar jag definitivt som något positivt att hon inte hade speciellt mycket att säga om oss (alltså inte så mycket att gnälla över:P) så jag är väldigt nöjd med presentationen, även om det var en otroligt jobbig tidspress. De klasskompisar som lyssnade kom även fram efteråt och sa att vår presentation var jättebra, och det blev jag jätteglad över att höra, så himla gulligt sagt!:) Kul att höra för en perfektionist som mig som vill göra det bästa hela tiden..

Men efter presentationen var det något som hände. Ni vet när man högpresterat under en längre tid och när man sedan slappnar av, då händer det liksom något och man har en tendens att bli sjuk.. Jag fick någon mindre slags panikattack blandat med feber igår efter presentationen när luften bara gick ur mig, så jag åkte hem och sov lite drygt 2 timmar mitt på dagen. Det var det skönaste jag har gjort på länge, och då orkade jag även cykla till skolan och hålla i nolleaktiviteten fångarna på studentgatan.. Som senare blev fångarna i långhuset istället eftersom det spöregnade. Men kul hade vi iaf, och det var skönt att ha en avslappnad kväll där man fick dra på smilbanden mest hela tiden.

Man märker som tur är när det börjar bli lite mycket, och det var därför jag tackade nej till att jobba extra på Schenker idag (har en riktig förkylning pågång, det känns i hela halsen). De får ge sig till tåls till imorn när jag kommer och jobbar istället (planerat sedan länge). Det blir nog bra det. Sen ska jag försöka plugga lite till tentan på måndag också, meeen det finns en stor risk att det blir uppskjutet till imorn:P Nu förtjänar jag lite vila!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0