Tips och fynd:)

Först tänkte jag börja det här inlägget med ett tips. Första gången jag läste om den här smarta grejen var nog i Linda Hallbergs sminkblogg, och sedan dess är jag fast! Jag pratar såklart om dessa smarta ögonbrynsknivar!





Här är även en liten video om hur man använder dom. Man drar alltså kniven mot huden i en vinkel, och jag ska försöka förklara hur. Om man lägger bladen vinkelrätt mot den hud man vill raka, och sen vinklar man kniven mot ett håll (typ 45 grader). Då drar man den alltså mot det håll som man inte vinklade den mot. Bäst resultat får man om man gör det mothårs, men det funkar även finfint medhårs.




Jag har en himlarns massa små fjun ovanför ögonbrynet som jag stör ihjäl mig på. De är ju skvatt omöjliga att ta med pincett, men de ryker hur lätt som helst med denna kniv! Dessutom hjälper den till att ta bort jobbiga hår som är svåra (kanske för korta?) att ta bort med pincett och gör att man kan fixa en grymt snygg form på brynen! Kostar typ 69 kr på Kicks har jag för mig:)


Sedan vill jag även visa upp kvällens 2 tradera-fynd!



Har ju börjat samla så smått på såna här coola äldre galgar med nitar på. Idag hittade jag en sån i en superfin rosa färg, och jag lyckades vinna auktionen superbilligt!:)


Sedan kunde jag inte hålla mig ifrån att buda på dessa snyggon heller:) Fick faktiskt dom till ett riktigt bra pris också, så jag är nöjd!:) Tänka sig vad en pluggkväll med arbetsrätt kan resultera i?!;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0