Skumma drömmar


Inatt drömde jag att jag skulle gifta mig. Ja ni hör ju redan där liksom. Jag hade köpt en Vera Wang och var jättekär i killen jag skulle gifta mig med (som jag konstigt nog inte kommer ihåg vem det var.. ?). Vigseln gick som den skulle och vi skulle ha fest i en stor lokal som låg ovanför ett shoppingcenter med massa dyra märken. Drömmen var väldigt konstig och osammanhängande, och det jag var typ mest nöjd över hela kvällen var att jag hade ett par höga svarta pumps med platå som jag kunde gå i jättebra. Och jag hade haft dom hela kvällen. Detta var vad jag kände mig mest nöjd över, inte själva bröllopet eller så, eller att jag fått mina drömmars man (?), utan att jag hade lärt mig att gå i ett par höga skor som man inte fick ont i fötterna av... Sen kommer jag även ihåg att jag och ngn till gick en trappa ner för att få en paus från festen och då gick in på YSL:s sminkavdelning.. Där testade vi lite grejer varvid vi fick den briljanta idén att stjäla varsitt läppstift.. Och så blev vi påkomna! Ja herregud, var får man alla konstiga drömmar ifrån?

Annars har helgen mest bestått av jobb. Vi var lediga från skolan i fredags, och då hade jag ju tänkt att jag skulle läsa ikapp i aktiebolags-boken, men jae... Gissa hur det blev med det?:P Sen var det jobb på Satin i fredags. Helt okej kväll, men inget over the top som Tyra Banks skulle säga. Igår tog jag det lugnt hela dagen och städade en massa, oerhört välbehövligt. Fick ihop en kasse med lite prylar som jag ska slänga ut på tradera hade jag tänkt. Sen jobbade jag på Ritz igår där det var mkt folk och bra drag. Dock så stod mitt BJ-bord precis under övervåningen, och någon idiot fick för sig att kasta två glas ner på mig. Det ena kom typ två centimeter från min näsa och landade på bordet och gick i en miljon bitar, och det andra landade på golvet och gick även det självklart sönder. Kul att man ska behöver få glassplitter i händerna och i fötterna så att man börjar blöda?! Fellow jurister, borde man inte kunna göra ngn slags arbetsrättslig påföljd av det här?! Som tur är fick jag tag på en vakt efter ett tag som fixade plåster åt mig. Men jag vart ändå lite skärrad eller vad man ska säga. Tänk om jag fått glaset i huvudet, då hade jag ju tuppat av..

Nej, nu måste jag verkligen hugga tag i skolarbetet.

So long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0