Vet vet mest? - The experience

Det hela började med att jag anmälde mig i deras formulär på svt.se. Efter ett par månader ringde de upp och jag fick svara på ungefär 20 frågor som ett test. Under tiden jag pratade med henne från svt så hade jag ingen aning om jag svarade rätt eller inte, eftersom hon bara noterade mitt svar och gick vidare till nästa fråga utan att säga om jag hade rätt eller inte. När frågorna var över fick jag det glädjande beskedet att jag hade klarat kvalifikationstestet med råge!:)
Sedan gick det några ytterligare månader inna jag blev kontaktad om inspelningsdatum. Jag fick ett mejl med några datum att välja mellan, och den 1a maj var det som passade mig bäst. De betalde även tågresan tur och retur, och om man inte kunde fixa eget boendet bjöd de på hotell också. Eftersom jag skulle befinna mig i studion kl 07:45 en söndagmorgon hade jag även turen att få en hotellnatt. Och vilken hotellnatt sedan, 5-stjärniga Elite plaza på Västra Hamngatan mitt i centrala Göteborg var inte helt fel kan jag säga!:) Frukosten var något av de bästa jag någonsin ätit! Nästa gång jag ska åka bort ska jag banne mig lägga lite mer pengar på hotellet, för gud vad skönt det är att ha sån lyx!
När jag ändå skulle sova över i Göteborg bad jag om att få ett tidigt tåg så att jag kunde spendera dagen i Göteborg. Jessica kom från Helsingborg och mötte upp mig i Göteborg, så vi spenderade dagen spatserandes och shoppandes på Göteborgs fina gator:) När hon tog sista tåget hem gick jag tillbaka till hotellet, tog en lång härlig dusch och bara njöd av kvällen. Somnade tidigt för att vara utvilad till morgondagen..
Tillbaka till inspelningen. Svt skickade taxi till oss som sov över på hotellet, vilket var ett par stycken. Man var ganska nyfiken där på morgonen och kollade in den andra lite i smyg. När vi anlände till den stora inspelningsbyggnade kom det ganska snabbt två personer ur inspelningsteamet som guidade runt oss hela dagen och förklarade hur allt fungerade. Det var väldigt många av alla tävlanden som hade varit med förut. Själva inspelning gick smidigt som sjutton. Det enda krångliga var när de skulle ställa in längden på pultarna som man stod på, eftersom alla ska se lika långa ut. Beroende på hur lång man var fik man olika många lådor att stå på. Jag var nog den kortaste där, och självklart hamnar jag bredvid en gubbe på typ 2 meter. "Minst 10 lådor till Sofie!" ropade en studiesnubbe då.. haha.
Man blev även sminkad inna programmet, och under inspelningen sprang det även runt sminktjejer med puder och ditten och datten och fixade det sista. Jag fick inte ens behålla min rosa toffs i håret, utan den skulle såklart mathca min hårfärg så det fick bli en svart istället..
Richard Olsson var himla trevlig och intresserade sig verkligen för varje deltagare när han gick omkring och pratade med folk innan kameran började rulla. Han var även otroligt effektiv när man spelade in presentationerna av deltagarna som går i början av programmet. Jag var ganska nervös inna programmet skulle börja, men när det väl satte igång blev jag ganska lugn och kunde koncentrera mig bra på frågorna. Tyvärr fick man skriva på ett kontrakt om att inte avslöja resultatet för någon, så jag kan tyvärr inte säga hur det gick. Det var i alla fall en otroligt rolig upplevelse för en frågesportsnörd som mig, och jag skulle definitivt vilja vara med igen!:)

Här är lite bilder från hotellrummet:











När jag och Jessica knallade runt i Göteborg i lördags hittade vi även det här fiket:



Där måste vi äta någon gång, eller hur Nico?;)

Allt som allt var det en härlig upplevelse att få åka bort, bo på hotell och vara med i programmet.
Juste, ska kanske nämna att programmet kommer sändas den 22 november också, så skriv upp datumet i kalendern redan nu!:D

Kommentarer
Postat av: Mia

När kommer det sädas då?? nyfiken som alltid

;)

2011-05-04 @ 17:33:28
Postat av: Sofie

det sänds den 22 november, så det blir till att vänta ett bra tag:)

2011-05-04 @ 23:26:08
URL: http://lawandthecity.blogg.se/
Postat av: Mia

ojoj ja verkligen.....hoppas det gick bra Kul att du va med hur som helst! Puss (åh vet du jag köpte en marinblå kavaj från hm sen, älskar den<3)

2011-05-05 @ 13:00:12
Postat av: LizzieNora

åh va läääänge jag måste vänta då!!! ;)

2011-05-05 @ 23:14:32
URL: http://lizzienora.blogg.se/
Postat av: Sofie

haha ja det är inte illa vad de håller oss på halster cissi!

det låter riktigt fint mia, man kan inte ha för många kavajer! har också en marinblå, så då kan vi matcha:P

2011-05-05 @ 23:52:26
URL: http://lawandthecity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0