Tre år senare..

.. Så tänkte jag presentera mina favoriter från Eurovision! Jag var tvungen att jobba kvällen som det gick, men efter typ 4 timmars sömn så gick jag upp och såg reprisen dagen efter:)
Jag tycker att vinnarbidraget från Azerbadjan var bra för att vara en ballad, men det är ju såå mkt roligare när en låt med lite drag vinner! Här är mina favoriter:

Redan i semifinalen fastnade jag för Österrikes bidrag:



Eftersom Tyskland är en av stornationerna och varje år är automatiskt kvalificerade till finalen såg jag den här låten först i finalen. Det är alltså samma Lena som vann ifjol, dock med en mycket bättre låt i år:



Nästa favorit verkar folk ha lite hatkärlek (?) till.. Varför förstår jag inte, tycker bidraet var grymt! Visst att de ser lite fåniga ut där de hoppar omkring, men det var ett bra nummer iaf tycker jag:) "Filmen" som går på skärmen i bakgrunden tycker jag var riktigt cool också:





Det var mina favoriter, bortsett Saade då;) Han var ju grym! Kul att han vann semin också..
Vilka var era favoriter?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0