Cliffhanger

Juste ja, skulle ju berätta vad som kom i kuvertet från Helsingborgs tingsrätt.. Hösten 2009 skulle jag köpa en mobil på tradera, men jag vart lurad av en kille som heter Andreas Andersson. Jag anmälde det hela, och idag fick jag en kopia av domen (som fastslogs i helsingborgs tingsrätt igår). Det visade sig vara en sjukt korkad kille som använt sina egna namn-, adress- och kontouppgifter. Han var för övrigt född -87 och ska efter att ha bedragit mig och fem andra personer nu avtjäna sitt andra fängelsestraff under sitt 24 år korta liv. Fatta, 24 bast och sitter redan inne andra gången! Enligt förundersökningen och vittnessuppgifter från sin pappa (som han hade stulit en dator och en platt-tv från) så var har beroende av tung narkotika. Är sjukt förbannad på idioten som lurade mig, självklart, men jag tycker ändå lite synd om honom..
När jag läste hans uppgifter blir jag ännu mer chockad; han bor granne med Jessica (klasskompis från Lkpg) i Ramlösa, Helsingborg! Tyckte det var olustigt att min kära Jessica ska behöva bo bredvid en brottsling, Men som tur är sitter han ju inne ett tag nu iaf..

Kommentarer
Postat av: Nico

ah oj men fick du pengarna tillbaka då?

2011-05-19 @ 07:38:54
Postat av: Sofie

nej det var ju det jag inte fick, därför jag stämde honom.. nu har jag ju ett krav på honom som jag tagit hjälp av kronofogden att driva in.. så de ska mäta ut hans tillgångar, så får vi hoppas att han har ngt av värde. har han inte det kan man om man har tur få skadestånd från brottsoffermyndigheten.

2011-05-19 @ 09:33:55
URL: http://lawandthecity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0