Praha

Tillbaka i Pennybridge efter en härlig weekend i Prag med mamma!:)

Kom egentligen tillbaka igår, men då var jag så seg att merparten av kvällen spenderades i soffan med myfilten nummero uno. Pragresan var väldigt härlig med shopping, god mat och en del turistande. Det var väldigt kul att träffa mamma och hinna umgås lite mer med henne, något som man inte blir bortskämd med under terminerna annars direkt. Fattar inte hur tiden kunde gå så snabbt bara, för nu sitter men här med PM-ångest^1000.

Men åter till den roliga resan. Gissa om jag blev glad när jag såg att det fanns Sephora i Prag?! Aaaah, var som ett litet barn i en godisbutik! Här är lite av det jag köpte:



-Ett rosa underbart YSL-läppglans som jag suktat efter länge. Lyckades tappa bort min förra favorit från Nuxe under en kväll på Strömpis, så nu fick det bli en ny favorit:)
-Två grymt fina ögonskuggor från Sephora som glittrar något så otroligt! Blir perfekt nu till jul/nyår!
-En flerfärgad rouge med lyster i.
-En tjock "krita" i guld, supersnygg!
-En flytande eyeliner i guld.
-En glittrig mörkbrun kajal. Jag ser alldeles för blek ut med svarta ögonpennor, så brunt blir perfa!
-En röd läppenna så att röda läppstift ska sitta bättre.
Sen fick man även en massa prover på primer och diverse smink. Ska bli kul att testa!

Hittade även ett par fina örhängen och en snygg matchande ring:)


I allmänhet så var saker väldigt billiga i Prag, så det var verkligen kul att shoppa loss! Fick även med mig lite flytande "vara" hem också, bla en 80 % absinth. Någon som vågar prova den med mig?;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0