Det är kul att betala skatt!

höhö:P

Den rubriken är faktiskt rolig på två olika sätt. Eller okej, tre då.. För det första kan jag ju inte påstå att jag är specielt road över socialdemokraternas "Det är kul att betala skatt"-slogan, så bara det är ju ett stort skämt.

Det mest roliga är att det, tro det eller ej, är kul att de facto betala skatt. I endast ett avseende: När man vet att man betalat för mycket och därmed kommer få tillbaka en del av ens surt förvärvade korvören. Jag har ju jobbat en hel del det här året, och det har under hela tiden dragit över 30 % skatt. Så igår när jag satt på jobbet och hade lite tid över räknade jag ut vad jag kommer få tillbaka på skatten i juni (alltså 2011 års skatt) och det svaret vart ju himla trevligt måste jag säga. 16 000, jo jag tackar!:D



Det här började flyga förbi mina ögon när jag såg uträkningen:


Sist och slutligen läser vi skatterätt just nu, vilket ger rubriken dess tredje småroliga innebörd. Det roligaste med skatterätten är nog när föreläsaren är jätteexalterad över att hon ska få prata om just sitt ämne som ju "är så himla otroligt kul! ja det är verkligen det!!!!"-anda. Såg ut som att hon skulle börja hoppa jämfota där i sina klackar för att hon var så exalterad. Tur att hon inte gjorde det^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0