Överrraskningarnas helg

Hej allihopa!

Har ju varit på språng i helgen och inte riktigt haft tid för att uppdatera er om läget, men nu så:)
Efter ett par månader av väldigt mycket jobb kände jag att det var dags att bege mig söderut för att hälsa på mina kära vänner i Skåne. Där någonstans, när planerna om att åka till Skåne började ta fart, fick jag även idén om att komma ner lite unannounced så att säga. Det blir ju så himla mycket roligare med överraskningar, eller hur? :) Sagt och gjort, jag ringde Tobias (Marias pojkvän) och hörde mig för om han kunde hjälpa mig. Till min stora glädje kunde han det, och maskopin var i full gång!
Jag åkte ner i torsdags kväll och blev upphämtad av Jessica (från min klass i Lkpg) och vi åkte hem till henne i Ramlösa i (eller utanför?) Helsingborg. Eftersom Jessica jobbade i fredags förmiddag bestämde jag mig för att spendera förmiddagen i tingsrätten för att kolla in en huvudförhandling. När Jessica slutat jobbet åt vi en supergod thailunch och firade även att Jessica precis landat ett toppensommarjobb på Sandvik!:D På kvällen kom Tobias och hämtade mig och vi åkte till Marias jobb för att realisera överraskningen. När vi var framme hoppade jag ur bilen och bankade hårt som tusan på luckan, varav Marias ögon blev stora som tefat när hon såg att det var jag som bankade! Haha, oslagsbart! Mer överraskningar åt folket! Inte blev hon mindre överraskad när det visade sig att hela arbetsplatsen visste att jag skulle komma och att Tobias fixat det så bra tillsammans med chefen att Maria inte skulle jobba hela helgen som det stod på det falska schemat:) Så vi åkte hem till deras hus i Hjärnarp och softade resten av kvällen.
Lördagen spenderades på Väla (shoppingdcentrum) med Maria, hennes mamma Eva och Jessica. På kvällen åkte vi hem till Johanna som hade födelsedags/inflyttningsfest, vilket var mycket trevligt. Kolla bara utsikten när Twister-mattan drogs fram, höhö:


Här är födelsedagsbarnet:)

 

 

 

 

 

Tack för att vi fick komma Johanna! Behöver jag säga att de flesta på festen visste att vi skulle komma?:P Haha, hela Skåne visste nog att jag skulle komma, förutom Maria då.. Precis som det var planerat!:P

Dagen efter var vi superduperpigga och kände allihopa för att springa 3 maraton efter varandra, alltså blev det svullarfrukost framför TVn:

 

Den bilden togs efter att vi ätit, och innan fanns det även frallor, croissanter och en massa mer gott..

I söndags eftermiddag bar det så även vidare mot Ängelholm där en spännande hockeyfight väntade. Tog med min en lite smårädd Jessica upp i SSK-klacken, och där kunde vi heja fram laget i mitt hjärta till 3 poäng!

 

 

FAN VILKEN SKÖN SEGER!! WEHOU!:D

Måndagen spenderades på Ebbas fik innnan det var dags att sätta sig på tåget till Örebro igen.

Tack Tobias och allihopa som hjälpte till med överraskningen!:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0