Bloggtips!

Jag läser ganska många bloggar nästan dagligen, och tänkte dela med mig av några här. Förstår inte hur det kan bli så beroendeframkallande att läsa bloggar? När jag inte suttit vid datorn på ett par dagar får jag nästan hybris när jag ska uppdatera mig på allt jag missat den senaste tiden. Är det bara jag som är så konstig?:P
Utöver Blondinbella och Kenza (känns onödigt med den länk) som jag antar att de flesta av er redan känner till, så vill jag tipsa om dessa bloggar:


Frida Fahrman, ruskigt duktig tjej som blandar roliga smink- och hårtips med grymt fashion, har till och med fått mig lite smått intresserad av second hand. Inte blir den sämre heller av att hon är duktig på att fota och precis flyttat till Paris, mkt härliga bilder utlovas!

Sofi Fahrman, Fridas ruskigt snygga syrra som bor i New York och har en riktigt inspirerande blogg med mycket bilder. Ibland kan jag bli lite trött på alla bloggar med spalt(kilo)metrar med text, och då är Sofis blogg perfekt med mycket härliga bilder på fina kläder och skor blandat med colla NY-bilder.

Linda Hallberg, ruskigt duktig och inspirerande Make up-artist som bland annat jobbar på Make Up Store i Linköping. Levererar otroliga sminkningar nästan dagligen (här kan du hitta otroligt mkt bra tips och inspiration när du inte vet hur du ska sminka dig till tex nästa fest), så den här bloggen får du inte missa! Jag hade även turen att bli sminkad av denna trevliga tjej när jag var på en sån sminklektion på Make Up Store i Lkpg för något år sedan, och hon var otroligt duktig! Som sagt, måste kollas in!:)

Tess Montgomery, svensk modell som bor och jobbar i London. Uppdaterar ofta och jag tycker det är väldigt kul att följa med en modell i hennes vardagliga liv. Det är ju många kändisar som på senanre tid börjat blogga bara för att tjäna pengar, men efter att ha bloggat i över fyra år tillhör Tess definitivt inte en av dessa, den proffsiga bloggerskan hon är. Kolla in!

Ebba Kleberg von Sydow, denna blogg följer jag efter att fastnat för Ebba när hon var chefredaktör för veckorevyn. Jag gillar variationen mellan mode, bevakning av kungligheter och hennes nyfödda och otrooooligt söta lilla dotter Marianne.

Det var några av de bloggar jag läser, fler tips kommer senare.

Har ni några favoritbloggar? Tell me!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0